10-06-2023 kl. 12:00

"Hjemme hos" på Ledaal, Stavanger

Velkommen til gratis pianokonsert kl 12:00 på Ledaal i Stavanger. Det er begrenset med plass, så møt opp i god tid.

Pianoelvene i det regionale talentutviklingsprogrammet Unge talenter Bjergsted (UtB) har fordypet seg i musikk av Clara og Robert Schumann.

På denne konserten får vi høre pianistene i UtB fremføre både flerhendig- og solomusikk, komponert av Schumann-ekteparet. Programmet blir flettet sammen av små historier og publikum tas med på en reise til romantikkens kanskje fremste pianofamilie.

Unge talenter Bjergsted (UtB) er et regionalt talentutviklingsprogram for unge musikere i Rogaland. Det er et samarbeid med UiS Fakultet for utøvende kunstfag og Stavanger kulturskole. Spesielt interesserte og talentfulle elever i musikk, i aldersgruppen 12-19 år, møtes ukentlig for samspilltilbud der elevene får oppleve gleden og utfordringen med å spille kammermusikk. Rik konserterfaring, mesterklasser og teoriundervisningen er også viktige deler av programmet.
Konserten er gratis og inngår i Stavanger kulturskoles Sommerfestival. Begrenset med plass, møt opp i god tid.