Sandra Lie Rognes

Sandra Lie avla sin avsluttende hovedfagseksamen i kammermusikk/soloinstrument ved Norges Musikkhøgskole i 2005. Hennes lærere gjennom studietiden på 7 år var prof. Einar Henning Smebye og Sigurd Slåttebrekk. Hun har siden dette drevet virksomhet i Stavangerregionen både som pedagog og utøver, hovedsakelig som akkompagnatør. Sandra har jobbet som pedagog og akkompagnatør ved Stavanger Kulturskole siden 2005 og i Lørdagsskolen siden 2006. Hun underviser på musikklinjen på Vågen vgs, og var en periode engasjert som akkompagnatør ved UiS-institutt for musikk og dans. Sandra spiller mye med sopranen Wibeke Wetaas og sammen danner de gruppen "Perlekammers" som har spesialisert seg på sanger innen liedtradisjonen.