Selen Yilmaz

Selen Yilmaz har BA i klassisk ballett og MA i Arts Management. Hun har også gjennomført internasjonale studier innen anatomi, coaching, dansepedagogikk, treningsopplæring og personlig trening. Med 25 års erfaring med å opptre og undervise i klassisk ballett, latindanser og argentinsk tango, har Selens elever blitt akseptert til verdensledende skoler og kompanier.

I tillegg til sin scenekunstkarriere, har Selen grunnlagt Joimove International Joyfulness Organization og har utviklet sin kunnskap om helse og velvære, og har brukt avhjelpende danseteknikker for å jobbe med mennesker i alle aldre og evner. Hun har initiert samfunnsansvarsprosjekter for barn med spesielle behov og voksne med nedsatt funksjonsevne og omsorgsboliger.

Selen bor for tiden i Norge, jobber som ballett- og danselærer ved Stavanger Kulturskole, og møter enkeltpersoner for å dele sine unike teknikker og lære om glede og bevegelse.