Søk på alder og sted

Atelier UNG

AtelierUNG
- for kulturskolens unge kunstnerspirer

Nytt Regionalt fordypningsprogram innen visuelle kunstfag for ungdom i Sør- Rogaland.
Programmet er et samarbeid mellom kulturskolene i Randaberg, Sola, Sandnes, Time, Gjesdal og Stavanger.

Målgruppe: elever født 2005-2009

Fordypningsprogrammet vil foregå en helg i måneden med oppstart neste skoleår, og er et tilbud som gis i tillegg til din faste undervisning i kunstfag på egen kulturskole. Ulike kunstnere blir gjestelærere i mange ulike teknikker.

Hvis du liker å tegne, male, lage skulpturer, trykke grafikk og eksperimentere med ulike uttrykksformer, så er dette noe for deg!

Vi skal samarbeide med kunstskolen i Stavanger, kunstnere, gallerier, museer og verksteder for å utvikle et program som du kan få bli med og forme!

Med midler fra ordningen Inkluderende kulturskoler (DNB Sparebankstiftelsen og Norsk kulturskoleråd). I samarbeid med Randaberg, Sola, Sandnes, Time og Gjesdal kulturskole samt Kunstskolen i Stavanger.

Påmelding til programmet regnes som søknad til programmet.
Alle som melder seg på må i tillegg sende inn et motivasjonsbrev og  bilder av 4-7 egne arbeid som du er stolt av (kan gjerne være dokumentert med mobilkamera). Frist 9.juni 2024.
I motivasjonsbrevet skal du beskrive hvorfor du som elev ønsker å delta i dette programmet.
Motivasjonsbrev og bilder sendes til anna.elisabeth.roos@stavanger.kommune.no

Søkere i 1.runde (dvs. med frist 9.juni) vil få svar innen utgangen av juni.

Påmelding