Barnehage

Kulturskolen har siden høsten 2018 gitt et tilbud til kommunens barnehager og har siden oppstarten besøkt 20 barnehager.

Målgruppen er barn fra 3-5 år.

Barna i barnehagene forbereder besøket fra Kulturskolen med å tegne/ male forskjellige kunstverk. Barna står fritt i å velge tema for sine tegninger/ kunstverk.
Disse blir vist via en projektor og det blir satt improvisert musikk til barnas malerier.
Det er to/tre forestillinger pr barnehage med ca 20-30 tegninger pr konsert

Tid: ca 20 min hver forestilling

Sagt om barnehageprosjektet

"Vi har hatt storfint besøk av Roald, Didrik og Petru i dag. Didrik og Petru stod for en ypperlig forestilling. Barn og voksne lo som bare det og vi hadde det kjempefint sammen med disse talentfulle karene."

"Petru er så flink på piano. Han spiller så fint og lager stemninger som passer så godt til bildene og Didrik og morsomhetene hans. Didrik var en stilig og morsom type, som vi alle fikk sansen for. Høydepunkt for barna våre😊
Tusen takk for dette fine tilbudet som vi fikk være med på."

"Vi hadde besøk av Roald, Didrik og Petru. De gjennomførte 2 forestillinger for ca. 30 barn pr. gruppe i alderen 3-6 år.
Vi vil bare takke for at vi var så heldige å få være med på dette. Barna hadde en stor musikkopplevelse og det var fascinerende å være vitne til så engasjerte
barn uten at det var noe form for talespråk involvert. I ettertid har det vært mye snakk om forestillingen og det er tydelig at dette
gjorde stort inntrykk.

Vi håper kulturskolen ser verdien av dette og går for flere slike opplegg ute i distriktets barnehager."