Musikk

Slagverk har ledig kun på Finnøy/Rennesøy.

SAUS junior

SAUS (Sandnes og Stavanger Ungdomsstorband) er et samspillstilbud for barn og ungdom som er interessert i jazz, rock og improvisasjon. SAUS er et samarbeidsprosjekt mellom Sandnes og Stavanger kulturskoler.

Aldersgrense

11 - 14 år.

Innhold i undervisningen

SAUS junior er et nytt tilbud i rytmisk blås. Det er et fast ukentlig tilbud, der yngre blåseelever som har lyst å prøve å spille i band får mulighet til dette. Vi jobber med låter og gehørspill. På de ukentlige øvelsene, øver elevene i blåserekke med lærer som akkompagnatør. Flere ganger i semesteret settes denne blåserekken så sammen med komp, for å gjøre konsertprosjekter. Kompet kan komme fra bl.a. SAUS senior og Bandskolen.

Målet er et elevene ved endt kurs (altså i 10. klasse), skal kunne søke opptak enten til SAUS senior eller UtB jazz.

Undervisningssted

• Stavanger kulturskole - Bjergsted